Zó! Zoetermeer heeft in oktober vorig jaar een klein onderzoek gedaan naar de ervaringen van zorgverleners, cliënten en mantelzorgers met de zorg in Zoetermeer.
Via persberichten, Facebook, Twitter maar ook bij Koffie en Zó! is gevraagd naar de ervaringen van de Zoetermeerders.
We kregen tientallen reacties en Carla Krullaars heeft een deel van deze reacties nader onderzocht en in een rapport samengebracht met een aantal aanbevelingen. Carla heeft het rapport in de raadsvergadering van 8 februari aan de raad aangeboden en het overhandigd aan de burgemeester als voorzitter van de raad.
Het is natuurlijk geen wetenschappelijk onderzoek, maar het rapport geeft wel inzicht in de huidige stand van zaken. De belangrijkste conclusies:
De meeste problemen ontstaan door onvoldoende bereikbaarheid, onvoldoende communicatie en teveel bureaucratie. Er kan dus nog een hoop verbeterd worden. Enkele voorbeelden zijn:
Zó! Zoetermeer hoopt in een commissievergadering dit rapport met de andere fracties, eventueel aangevuld met hun ervaringen of ontvangen signalen, te bespreken zodat aan het college gevraagd kan worden om aan oplossingen te werken.
Het gehele rapport kunt u hier lezen
Naar nieuwslijst
Reacties
Nog geen reacties
Laat reactie achter
Zó! Zoetermeer behoudt zich het recht voor reacties die beledigend of aanstootgevend zijn of anderszins grof taalgebruik bevatten niet te plaatsen.
Reacties worden pas geplaatst na goedkeuring door onze medewerkers.