Wordt lid van Zó! Zoetermeer en help onze toekomst te bepalen: Lid worden

Medipoint (voorheen Hartingbank) onder verscherpt toezicht!

13 oktober 2016

Het lijkt er op dat de gemeente Zoetermeer nu eindelijk genoeg heeft van de matige dienstverlening van Medipoint, zij heeft het bedrijf onder verscherpt toezicht gesteld. Het bedrijf dat hulpmiddelen voor gehandicapten levert en onderhoudt, krijgt een half jaar de tijd om te laten zien dat het beter kan!

Zó! Zoetermeer heeft herhaaldelijk aandacht gevraagd voor de problemen met Medipoint. Er zijn al jaren klachten over de klantvriendelijkheid, de kwaliteit van de hulpmiddelen, de professionaliteit van de servicemedewerkers en de manier waarop met klachten wordt omgegaan.

Verder zijn er onduidelijkheden over wachttijden, wanneer een hulpmiddel met spoed gerepareerd moet worden en wanneer niet, wanneer vervanging geregeld moet worden en over hulp tijdens de weekenden.

Medipoint heeft inmiddels maatregels getroffen om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. In het voorjaar van 2017 zal beoordeeld worden of Medipoint zich voldoende aan de afspraken heeft gehouden.

De gemeente heeft nu de belangrijkste serviceafspraken op haar website gezet. Daarnaast ontvangen alle klanten bij elke onderhoud- of reparatieafspraak een overzicht van de bestaande serviceafspraken.

Carla Krullaars: we houden het komende halfjaar alles goed in de gaten. Mocht u de komende tijd klachten hebben over Medipoint, dan hoort Zó! dat graag via de website.

Motie Kwaliteitsverbetering zorg hulpmiddelen

Schriftelijke vragen

 

Naar nieuwslijst

Reacties

Nog geen reacties

Laat reactie achter

Zó! Zoetermeer behoudt zich het recht voor reacties die beledigend of aanstootgevend zijn of anderszins grof taalgebruik bevatten niet te plaatsen.

Reacties worden pas geplaatst na goedkeuring door onze medewerkers.